Muie jurnaliștilor adevărați!


Dacă te consideri și te prezinți un jurnalist adevărat, ești un căcat cu semințe de roșii. Da, știu, pe vremea când ai intrat tu în presă eu mă jucam șotron cu fetele la grădiniță pentru un pic de atenție. Ce drac de mândrie e asta, că ești vechi în presă? Asta înseamnă doar că ai mâncat mai mult și de mai mult timp căcat decât mine. Jurnalistul este astăzi un robot care înșiră pe sârmă aceleași cârlige, doar că în altă ordine. Și nici măcar ordinea nu este cea pe care o simte. Este una autodictată. Una care trebuie să-i placă șefului și șefuțului. Da, poate că ai făcut nu știu ce dezvăluiri. Poate că ai fost primul care a dat știrea că Adrian Năstase se bese acum ca aspiratorul Philips, da’ asta înseamnă doar că ești prieten de familie cu Dobitocescu de la Parchet sau te-ai făcut că ai uitat să scrii nu știu ce articol despre Retardatovici de la Miniserul de Interne și ți-a rămas dator. Câți mai merg pe teren să caute informații de nebuni, cu rucsacul în spinare și cu bani de două țigări și o cartelă de metrou?

Eu mi-am împărțit colegii în două grămezi. Ăia care scriu bine și ăia care scriu prost. De obicei, ăia care scriu prost și gândesc prost. Ajung să scrie aceleași clișee de atâtea ori încât ajung să gândească la fel cum scriu. Deja nu mai au părerea lor. Presa a devenit un soi de mașină de spălat creiere automată, cu un singur program. Doar te  aliniezi curentului. Din fericire, am lucrat câțiva ani și încă mai lucrez un pic cu oameni care aveau și încă au păreri. De cele mai multe ori,  le și puteau argumenta. Și scriu mai bine decât Damian Stănoiu, un autor de care idioții de la Ministerul Învățământului nu au auzit. Și, chiar dacă ar fi auzit, nu l-ar fi introdus în programă pentru că avea păreri. Sunt oameni cu care de multe ori nu sunt de acord, dar au curajul și libertatea să spună ce le trece prin cap. Și nu s-au prezentat niciodată jurnaliști. Sunt doar Marian, Mihai, Andrei, Gabi, Alex, Șerban, Andrei…

Oamenii ăia care sunt invitați la emisiuni pe post de lătrăi sau dătători din coadă la politiceni  și au pe burtieră, sub nume, „jurnalist”, sunt niște căcați umani. Tot ei sunt ăia care se revoltă când, taină-n-n cur la noi la poartă, colegii lor de breaslă sunt agresați verbal sau fizic. Sar de cur în sus cu libertatea presei. Ei, care merg la turnee de golf din salariul de redactor, fie el chiar și șef sau șef-adjunct. Ei, care alunecă pe scaunele din studio la cât sunt de mânjiți. Nu, mersi. Nu vreau să fiu jurnalist. Prefer să fiu scrib sau dactilograf. De jegul care vine odată cu titulatura asta nu te scapă niciun text pertinent și simpatic, oricât de portocolii ți-ar fi ochelarii. Oricâte cărți despre revoluție ai scrie cu bale la colțurile gurii, tot  bou’ bălții ești.

Când i-am spus mamei că m-am angajat la ziar, m-a întrebat dacă le vând la intersecție. Și poate că n-ar fi fost rău să fac asta. Poate că aș fi țăpit eu patronii de presă cu bani, nu m-aș fi milogit de ei cu lunile pentru salariile restante, deși, în majoritatea cazurilor, le-am făcut pe plac, ca un adevărat jurnalist. Presa nu ar trebui făcută din două telefoane. Ca să faci un subiect ca la carte, ai nevoie de timp, mult timp, bani pentru deplasări și, chiar dacă multora nu le vine să creadă, reporterii mai și mănâncă. Ba am auzit că sunt unii care și dorm.

De ce mi-am vărsat aici flegma ținută în gât de vreo opt ani? Poate că am scuipat-o de ceva vreme, doar că am păstrat-o sub pat pentru o ocazie specială. Și poate că m-am săturat să o tot aștept. Cantitatea de mizerie din presă este sensibil egală în fiecare zi.

2 răspunsuri la „Muie jurnaliștilor adevărați!

  1. Pingback: Muie la jurnaliștii adevărați! « Proștii sunt mai fericiți.

  2. De acord
    1. este o raritate sa stii ca lumea limba romana in presa, cu ortografie si cu vocabular cat de cat bogat si cu sensurile bine stapanite, si sa-ti formulezi frazele corect si logic
    2. dactilograf e foarte bine
    3. da, lucratul in presa inseamna ca vinzi ziare la taraba, am patit-o si e distractiv
    4 vreau o explicitare la poanta cu taina-n 🙂
    deci…..ziaristii sunt cei de pe patratul rosu si toti cei care le seamana, da?

Lasă un răspuns

