Parabola fiului risipitor. Varianta 2.0. După două milenii


u_craiova_2Un om avea sau are un fiu. L-a iubit din prima zi în care l-a văzut la maternitate. I-a cumpărat cele mai bune scutece, i-a cumpărat cel mai bun lapte, l-a spălat, l-a bătut pe spate să râgâie. Când a crescut, l-a dus la cea mai bună şcoală. În fiecare zi îl ducea până la intrarea în clădire. Era lumina ochilor lui. Băiatul era frumos şi învăţa bine. L-a dus la meditaţie la cei mai buni profesori şi băiatul a ajuns olimpic la matematică. Era cuminte şi iubitor şi tatăl îl iubea mai mult decât pe sine. Era bun şi la sport şi nu ieşea din cuvântul părinţilor..

Când a ajuns adolescent a început să se prostească. Deh, anturajul. A început să fure din portofelul tatălui să-şi cumpere ţigări. Mai târziu, a început să-şi bată colegii. Ba chiar şi profesorii care-l supărau. Pe la 17 ani a făcut prima prostie adevărată. L-a jefuit pe un bătrân care îşi scosese banii de pe card. A scăpat de puşcărie doar pentru că era minor. A stat un an la şcoala de corecţie şi a revenit, cum era de aşteptat, mult, mult mai rău. Şi-a bătut şi tatăl şi a încercat să falsifice actele apartamentului în care a crescut. După doar doi ani, băiatul a snopit în bătaie un copil să-i fure telefonul. A fost prins şi a fost trimis la închisoare, unde este şi acum. Tatăl are şi el partea lui de vină, şi el i-a luat lucrurile fiului când acesta era închis şi le-a vândut. Fiul spune că va fi eliberat în curând pentru bună purtare, însă judecătorii nu sunt de acord.

 

De curând, săracul tată a descoperit că, de fapt, băiatul nu era al lui. Soţia îl înşelase cu fostul ei soţ şi aşa se născuse dobitocul din puşcărie. Acum, soţia lui este iar însărcinată. Şi-a mai tras-o de câteva ori cu ea, dar nici acum nu este sigur că viitorul copil va fi al lui. Acum, problema e alta? Pe cine va considera tatăl copilul lui? Cui îi va lăsa apartamentul? La nunta cui va merge ca socru? La cel care nu e al lui, dar pe care l-a iubit şi poate încă îl mai iubeşte? Sau la cel nou, despre care nu ştie sigur că este al lui, dar cu el o poate lua de la capăt, să-l crească, să-l iubească şi poate va ajunge fiul de care ar putea fi mândru?

 

P. S. Orice asemănare cu situaţia de la Universitatea Craiova nu este întâmplătoare.

 

 

17 răspunsuri la „Parabola fiului risipitor. Varianta 2.0. După două milenii

  1. parabola e buna, intrebarile de la final deasemenea bune. chestia e ca am avea nevoie de raspunsuri. si de ex. eu pot sa dau un raspuns dar raspunsul meu e mai putin important decat raspunsul unei persoane care a fost implicata activ in viata „copilului” ani la rad din peluza. eu as vrea sa aud ce au de spus oamenii importanti din viata copilului astuia, oameni care au vazut si stiu multe de acolo din prima linie 😉

  2. nu ma mai intereseaza de foarte multa vreme parerea peluzei sud care nu e deloc departe de rolul principal din parabola asta. voiam sa stiu un raspuns, l-am primit. si sincer il inteleg. multumesc pt raspuns vere.

  3. de acolo din prima linie e clar ca esti din Ultras,sau un fost membru…documenteaza-te unde e palmaresul pana in 1994.dupa ’94 e alt palmares.

    • palmaresul nu ar trebui sa fie o hartie. istoria nu ar trebuie să fie un dosar plin de praf. dar, din pacate, asa este si nu putem face nimic in privinta asta. ce este si mai trist e ca, in viitor, nu va mai merge nimeni la stadion. fotbalul nu mai este cool

  4. nu-s vere din Ultras si nici n-am fost vreodata. singura legatura cu Ultrasul a fost ca am terminat acelasi liceu ca unii din ei. atat. in rest i-am privit din exterior 🙂 stiu ca din ’94 (sau de cand s-a desprins sectia de fotbal din CS U) pana in prezent e foarte posibil sa fii trait o minciuna voiam doar sa stiu parerea lu’ Lazio vis a vis de treaba asta. asa cum as fi curios sa aud si parerile altor suporteri pe care eu ii consider importanti. altii poate vor sa stie parerile peluzei sud. eu nu. acum fiecare cu ce-l doare.

  5. e greu de dat un raspuns cu da sau nu, alb sau negru…
    e trist ca tatal descopera ca de fapt copilul asta pentru care ar fi facut orice nu e al lui..
    si comparatia e buna, dar stii unde se fractureaza un pic parabola? cand vine vorba de copilul inca nenascut… pentru ca uite, eu cand am auzit prima oara de u craiova, cand fara sa imi dau macar seama la varsta aia am ales ca asta va fi echipa mea si nu steaua sau dinamo, inca nu se nascuse copilul asta din puscarie… culmea, pe-atunci era in viata noastra de „tati” exact copilul asta inca nenascut… care mai degraba pare ca exista si el deja, dar a stat inghetat vreo 20 de ani…

    PS. eu nu cred ca palmaresul e o hartie. daca ar fi o hartie cum de nu o are nimeni? ca inca n-am vazut la nimeni o coala alba, pe care sa scrie mare „Palmares”, in loc de „Diploma” etc, …si mai jos sa fie insiruite cupe sau campionate castigate.

  6. Sebi, copilul ala inghetat era unul de care tu nu stiai si poate n-ai fi stiut niciodata daca nu apareau doctorii badea si lov sa-l invie(trezeasca) si sa ti-l ofere. De ce crezi ca peste 3-4 ani nu vor aparea alti doctori cu alt copil pe care sa ti-l atribuie tot tie, tatal bun, care accepta orice copil si care-si doneaza averea doctorilor care-i ofera acei copii? De ce nu ai ales un copil sanatos si puternic (steaua, dinamo etc) atunci cand primul a inceput sa fure, sa dea in cap? Practic copilul asta nou ( cum il vede Lazio, nenascut) a stat la spital/casa de copii pana acum, ascuns de cineva si acum cand tu esti disperat pentru ca nu te poti bucura de copilul tau din puscarie ti se ofera altul. Concluzionand, ala din puscarie nu e cuminte, poate nici nu-i al tau, dar l-ai iubit pana acum. Daca renunti la el pt altul nou, nout si care promite sa aiba pedegree mai bun mi se pare ca esti ipocrit.

    • copilul asta nou in realitate nu e nou deloc si nici nu cred ca a fost inghetat ci pur si simplu a fost dat uitarii (el manifestandu-se prin baschet, handbal, volei, deci se poate discuta despre continuitate, doar ca interesul scazut pentru activitatile astea a dat impresia ca acest copil nu mai exista cand in realitate el exista doar ca era intr-un con de umbra) de cand a aparut copilul puscarias. nu stiu daca esti ipocrit alegand sa te intorci la prima dragoste (ce neglijata si data uitarii) sau esti ipocrit alegand sa traiesti in minciuna din ultimii 20 de ani.

  7. Pai ma vere, daca a fost copilul ala neglijat care-s motivele? Cine l-a tinut ascuns acolo si l-a scos abia acum cand ai tu, tatal, nevoie de el pt ca celalalt nu e liber? De ce de 20 de ani noi l-am iubit doar pe ala rau si care aflam abia acum ca, de fapt, nu e nici al nostru. Daca badea a stiut de situatia asta de ce n-as pus-o pana acum? Daca tu ai iubit un copil pana acum si sa zicem ca era rau si negru iar tu esti alb si perfect, daca nu-l mai iubesti acum din motivele evocate mai sus si alegi altul ambalat frumos nu crezi ca te prefaci? Nu crezi, macar, ca te-ai prefacut pana acum?

  8. interesele vere. la un moment dat au existat interese ca echipele de fotbal care pana atunci apartinusera de diverse cluburi sportive (CSA Steaua, CS Dinamo, CS Rapid) sa se desprinda din entitatile respective. era vorba de bani din transferuri, era vorba de fotbalul „profesionist” (caca-ne-am in el) si nu se mai putea lucra studenteste sau militareste sau militeneste. cazul nostru din ’94 a aparut FC Universitatea Craiova desi pana atunci titulatura asta de FC nu existase nicaieri. pe toate programele de meci, pe abonamente scria mare Clubul Sportiv Universitatea Craiova. deci care e clubul nou CS (clubul sportiv) Universitatea Craiova sau FC (fotbal club) Universitatea Craiova?

    acelasi lucru e valabil si pentru Steaua, Dinamo, U Cluj etc.

    eu sunt constient ca e foarte posibil ca din 94 pana in prezent sa fii iubit o minciuna. sunt vinovat clar, trebuia sa ma informez, trebuia sa cercetez doar ca am luat de bun ce mi s-a spus. am fost credul si probabil prost. acum ce o sa fac o sa fiu si de aici inainte credul si prost sau incerc sa deschid ochii?

    eu am vrut sa aud pareri de la oameni pe care ii consider demni de ascultat gen Lazio, Sebi, Nefiru etc sunt mai multi. voiam sa le stiu ce gandesc pentru ca apoi sa suprapun parerile lor peste parerile mele si sa ajung la o concluzie.

  9. Scuza-ma daca ti-am spus si parerea mea 🙂 Numele meu e Cojo, am facut si eu parte din peluza sud si am participat, cand eram mai tanar, la unele deplasari si am facut cu oamenii aia despre care vb tu cateva mesaje si coregrafii. Daca tu crezi ca noi toti am fost creduli si prosti pt ca am mers dupa echipa aia si ca nu ne-am informat ( la informatii gara, nu stiu unde puteam intreba daca aia e echipa noastra) asta e. Eu imi asum prostia si sunt mandru de ce am facut pt echipa mea, chiar sunt. Datorita noua, tuturor care am fost la meciuri pana ieri, nu a murit echipa aia, mutanta, odioasa si plina de rele.Pt echipa aia ne-am ascuns pe stad cfr din triaj si am facut mesaje impotriva lu’ netoiu, pt echipa aia mi-am luat bataie de la staicu si frate-sau, pt echipa aia l-am injurat pe mititelu si tot pt aia am mers in deplasari cand venise piturca. Daca acum vine unul care (ghici ce?) a fost presedintele acelui club FC U, tocmai cand a retrogradat prima data, si-mi spune ca io-s un tampit ca am sustinut altceva, ca de fapt el avea intr-un sertar echipa mea…Sau cel mai bine stii cum ar fi, retrogadarile sa fie sterse din activitatea U Craiova, pt ca atunci clubul era piua si cand e la un om rau clubul nostru nu se pun faptele rele. Daca peste cativa ani apare alt investitot cu alt serar ce facem? Dam vina pe necunoasterea legii?

  10. orice parere argumentata, logica si sincera e binevenita din punctul meu de vedere. momentan am o parere a mea, care poate sa fie buna sau rea, imi trebuie insa o concluzie si d-aia incerc sa aflu si parerile altora deoarece sunt constient de faptul ca pot sa gresesc. iti inteleg punctul de vedere, asa cum il inteleg si pe al lui Lazio si pe al lui Sebi. momentan e foarte greu de tras o concluzie. nu-mi ramane decat sa mai astept pareri 😀

    p.s. nu stiu sa raspund la intrebarile din finalul mesajului tau insa un raspuns care imi vine acum la repezeala in cap e ca poate ar trebui sa facem cumva sa nu mai depindem de investitori, de primarii, de sertare, de interese.

  11. Exact despre asta e vorba, asta e ideal, sa nu depinzi de sertare.
    Nu sustin nici o varianta, interese sunt si vor fi in ambele tabere, iar experienta mi-a demonstrat ca e bine sa fii mereu rezervat. Remarc doar ca am vazut la unii dintre ai nostri o falsa sau prost inteleasa moralitate.

    Fiecare e liber sa aiba ce parere vrea si trebuie respectata. Dar am vazut de ex zilele trecute cum cineva (nu mai zic si nu conteaza cine era omul) spunea la o poza cu badea si sigla cluibului sportiv Universitatea Craiova ca „ma pis stema asta, asta nu e craiova”.

    Deci omul, manat de excesul asta de moralitate pe care il observ si la unii dintre vechii mei prieteni, spunea ca se pisa pe stema sub care Oblemenco sau Deselnicu castigau primul titlu din 74. Cam aici poate duce abordarea asta.

    Cojo, timisorenii erau ipocriti cand nu sustineau echipa lui zambon? Daca e sa ne luam dupa logica asta, ala avea, la momentul ala „palamresul”, stemalui Poli, etc. Mai tii minte cand le aruncau toti prostia asta in fata si noi le raspundeam, inclusiv alor nostri, ca echipa si spiritul apartine oamenilor, orasului, suporterilor, si nu unui patron care se poate fi iubit de oameni si intra in istorie sau se poate dovedi a fi un nenorocit? Eu mai tin minte, si am si acum aceeasi parere ca acum 10-12 ani. Daca asta ma face ipocrit… sunt convins ca o sa ma poti ierta cu prima oacazie cand ne mai intalnim sa bem o bere 🙂

    Asta ca sa nu mai aducem in discutie cum napoletanii s-au identificat perfect cu Napoli Soccer, pana la revenirea la numele SSC, sau cum „renascentistii” din Florenta au luat-o prin deplasari dupa noua Florentia Viola, cand le-au desfiintat AC Fiorentina lor, si au trecut cativa ani pana au recuperat denumire, etc… Si nu au inscris echipa din Dilettanti, ci din serie C2 (Fiorentina) si C1 (Napoli), unde ii retrogradasera, dar cu alte societati, noi noute. Si nu am auzit de Fiorentina 2002 sau de Napoli 2004, pe wikipedia scrie ca au fost refondate dar li se atribuie istoria, iar prietenii sau rivalii ii saluta sau ii injura tot ca pe „viola” sau pe „azzurri”, n-am vazut mesaje ironice de la altii ca nu au istorie si sunt cluburi noi, imorale, etc.. Pentru ca la ei se respecta spiritul unui si pasiunea unui oras, iar la ei echipa inseamna orasul si fanii ei, nu un patron sau o firma anume.

    • In toata lumea asta, din cele mai vechi timpuri şi până azi. Ba cred că nici urmaşii, urmaşilor, urmaşilor noştri n-o să mai audă de o situaţie ca la noi. Suntem unici şi irepetabili. Şi de foarte puţine ori în sensul bun

  12. Mda, probabil ca fiecare avem dreptate in felul nostru. Eu cred ca timisorenii si-au dorit ff mult o echipa cu care sa revina in fotbalul nostru de kkt. Dupa ce toata lumea i-a luat la pula si i-a facut in toate felurile i-au dat niste bani lu’ zambon si si-au „recapatat demnitatea”. Daca nu sustineau o clona de ce au avut nevoie de „palmaresul” lu’ zambon? Si mai important de ce acum si-au facut echipa la sate si comune si-s asa mandri de ea? Iar apropos de Napoli, Fiorentina si altele care au mai fost in situatii de genul asta, nu stiu ca la ei sa fi fost in acelasi timp 2 echipe si ei sa fi avut dilema asta, pe care o avem noi.
    Oricum, am ajuns prea departe cu discutia si cred ca fiecare dintre noi e mai mult sau mai putin subiectiv. Voi, cei care-l cunoasteti mai bine pe mititelu, aveti mult mai multe motive ca altii sa nu-l mai vreti pe langa Stiinta. As vrea si eu sa scapam de el, dar cred in continuare ca, din pacate, aia-i echipa noastra. Trist e ca o sa ne dezbine si mai mult situatia asta.
    Sa speram ca ceva bun se va intampla si cu noi si ca nu vom mai suferi atat dupa echipa asta.

    • Cojo, pe zambon l-au castigat oricum in instanta…pentru ca palmaresul era clar ca trebuie atribuit clubului sportiv al Politehnicii din TM. Ce au facut acum timisorenii e idealul, un club al suporterilor… Dar acum vreo luna ne-am intalnit in Belgrad la Partizan-Zvezda cu cativa baieti de la ei din galerie si ne-au spus ca de fapt ce au facut e mai mult asa, pentru ei…pentru ca proiectul e o utopie la nivelul de trai din Romania si nu o sa poata duce echipa in diviziile superioare.

      Asa e ca la Napoli sau FIorentina nu au fost 2 echipe, dar la noi e o situatie despre care am vazut ca astia din presa centrala nu vorbesc, probabil pentru ca oricum tot ce ii intereseaza este scandalul, nu vreo analiza concreta: mititelu daca reuseste sa convinga AJF-ul sa isi inscrie echipa pe vechea firma o poate face in judeteana in cel mai bun caz, dar nu poate promova mai sus de liga a IV-a nefiind afiliat.

Lasă un răspuns

