Doar anarhia îmi poate da un job stabil


pzdEra iarna aia în care s-a născut „Mihaela, dragostea mea”. Nu aia în care nefericita mamă a Mihaelei i-a dat prostănacului un partener de viaţă. Aia în care s-a născut expresia care-l va urmări toată viaţa pe Mircea, cel mai prost dintre pământeni. Lucram la un proiect de presă online într-un hotel de la marginea Bucureştiului. Cel care dădea bani pentru el este pesedist şi, după doar doi ani, a fost prins oferind pizde umane colegilor lui din politică.

Am urmărit râzând ca prostu’ emisiunea-duel dintre Băse şi Geoană de la TVR. Bănuiam, dar nu credeam că salariul meu depinde de cât de bine se mişcă tăntălău-şef. Băsescu, un bagabont şmecher, l-a distrus pe Mircea precum Chelsea pe Steaua. După emisiune mi s-a atras atenţia că râd, cum spuneam, ca prostu’ şi că, dacă va ieşi preşedinte Geoană, va fi bine pentru toată lumea. Evident, pentru toată lumea din redacţie. Nu pentru toată lumea din ţară.

Ziua alegerilor. De fapt, seara.  Geoană s-a bucurat că a câştigat alegerile. Băsescu s-a bucurat că a câştigat alegerile. Eu nu ştiam ce să fac. Am adormit cu semnul întrebării în braţe. Dimineaţa, la 7, a dispărut semul. M-a sunat nu mai ştiu exact cine să-mi spună că Băsescu e preşedinte. Căcat!

Ajung la muncă. Colegii fumau ţigară după ţigară. Linişte. După ţigară şi cafea a început şedinţa în care ni s-a spus cu regret că secţia şi proiectul intră în conservare. Iar noi, fiindcă încă nu s-a descoperit criogenarea, trebuie să ne găsim alte job-uri. Nu am disperat, am chefuit toată noaptea acasă la mine cu redacţia şi a doua zi, când au intrat ultimele salarii, am plecat să sărbătorim libertatea deplină a presei pe pârtiile din Bansko.

Acum, lucrez în altă parte. Nu mai sunt alegeri. Dar tot din cauza unui pesedist aş putea să rămân fără loc de muncă. Sper să nu fiu pagubă, dar am auzit că e frumos la Kapaonik, în Serbia.

Lasă un răspuns

